Cea mai tare religie: quaker-ii. Believe me…or else!

Iată un mesaj care m-a uns la inimă după o lungă perioadă de timp în care am suferit de low self-esteem legat de capacitatea mea de a gândi religios fără cârje instituționale. Sau în ciuda lor.

Congratulations!

You have been awarded the TPM medal of honour! This is our highest award for outstanding service on the intellectual battleground.

The fact that you progressed through this activity neither being hit nor biting a bullet suggests that your beliefs about God are internally consistent and very well thought out.

A direct hit would have occurred had you answered in a way that implied a logical contradiction. You would have bitten bullets had you responded in ways that required that you held views that most people would have found strange, incredible or unpalatable. However, you avoided both these fates – and in doing so qualify for our highest award. A fine achievement!

Hits and Bullets criteria

Comparative Statistics

  • 484188 people have completed this activity to date.
  • You suffered zero direct hits and bit zero bullets.
  • This compares with the average player of this activity to date who takes 1.38 hits and bites 1.10 bullets.
  • 7.89% of the people who have completed this activity, like you, emerged unscathed with the TPM Medal of Honour.
  • 45.83% of the people who have completed this activity took very little damage and were awarded the TPM Medal of Distinction.

Aici găsiți testul pe care l-am preluat de fapt de aici

Am făcut acum circa doi ani un test de verificare a poziției față de principalele religii ale lumii. Rezultatul lui arăta că aș avea o afinitate aproape perfectă cu quakerii.

Astăzi l-am re-făcut iar rezultatul a fost că am o afinitate aproape perfectă cu…ați ghicit, quaker-ii.

Acum doi ani curiozitatea m-a împins să aflu mai multe despre ei dar în afară de informarea standard de pe Google-pedia și o vizită la librăria unuia din centrele lor din Londra nu am făcut nimic.

Ce mă mână pe mine-n luptă e un soi de nevoie de identitate, care identitate am pierdut-o înainte de afla cum arată. Acum că sunt mai informat datorită, ați ghicit, Google-pediei, am reușit să-mi descifrez cât de cât ex(it)entitatea cu care din păcate nu mă mai identific. Așa că revin de unde am plecat.

Altă problemă e că nu mă pot dezice nici de cea veche complet și nici nu pot îmbrățișa una nouă. Îmi place să ciugulesc câte o frântură de idee religioasă pe care o întâlnesc.

Nu, nu sunt (scuip în sân :)) ecumenic, dar sentimental sunt penticostal, rațional sunt romano-catolic, emoțional sunt carismatic. Când vreau să mă bat sunt ba(p)tist. Kidding! Ce mai rămâne e quaker.

Dacă mă va paște vreodată păcatul să mă fac preot și vreți să mă găsiți mai ușor dați un Google cu = preot + skateboard. Aveți mai jos un clip cu unul din prezumtivii mei viitori frați:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Cea mai tare religie: quaker-ii. Believe me…or else!

  1. Camix says:

    Păi… am intrat cu forşe optimiste în primul joc, dar am avut senzaţia că stau de vorbă cu DeA pe tot parcursul testului (am încasat destule, oricum), apoi m-am uitat la site-ul de pe care l-ai luat şi zbaaang, normal, ateismul şi raţionalitatea, nici nu se putea altfel..

    Apropo, doar atunci când vrei să te… (z)baţi eşti bapti? Adică… mna… eu te înţeleg, mulţi te înţeleg, nu zic că nu, multora ne e greu, dar parcă totuşi, chiar aşa…? ştiu şi că e efect de scenă, dar..

    • sam says:

      Ei, site-ul e al unui creștin sănătos, el a preluat testul de pe cel aparent agnostic.
      M-ai prins cu efectul de seră, scenă pardon. Evident că am glumit dar numai în engleză :). Nu m-am abținut și pentru că prea e de actualitate. Nu te supăra, lasă că s-au bătut și penticostalii mai ieri cu răscumpărătorul lor, se vor bate poate și CDE-iștii mai târziu. E mai mult o joacă pentru întărirea mușchilor ideologici.

  2. A.Dama says:

    Hm. Care-i diferența dintre sentimental și emoțional?

    • sam says:

      E cea care o simt eu 🙂
      Sentimental pentru mine înseamnă emoție educată, controlată.
      Emoțional e mai mult instinct. Mai raw. Emoțional pot fi și punk-ist (nu e cazul doar un exemplu) dar din cauza educației am șanse mai mari să fiu carismatic. Nici emoțiile nu se pot exprima ne-cenzurat deci dar cenzura este mult mai puțin evidentă.

  3. A.Dama says:

    Da’ pe preotu’ ăsta, ce l-o fi pus pe roate? Emoția sau sentimentul? 😛

  4. sam says:

    Dacă aș fi rău și l-aș psihanaliza aș spune că meseria l-a obligat să-și blocheze printre altele sentimentul de libertate pe care ți-l dă mișcarea altfel decât cea pietonală, emoțiile create prin mișcările mai periculoase pe carosabil etc.
    Dar azi sunt bun și zic că a vrut să le împace pe amândouă – munca și plăcerea, împotriva recomandărilor oamenilor de știință.

  5. DanutM says:

    Cit de des ti se intimpla sa fii bun? Si cum reusesti, ca mie nu prea-mi iese?

    • sam says:

      Eh, în lumea celor care nu (prea) cuvântă e ușor să fii bun.
      Dacă aș avea și eu așa mulți musafiri cum ai tu cred că s-ar duce pe apa sâmbetei bunătatea asta.
      PS. Inițial am vrut să fiu rău și să-ți răspund că bunătatea vine cu vârsta 🙂

  6. Pingback: Vecini din 2010 până « Timposibil

  7. Pingback: Vecini « Timposibil

Leave a Reply

