Mini-blogpress 05/01/2011

O postare blogul lui Răsvan Cristian a găzduit un dialog interesant chiar dacă cumva pe lângă subiectul propus.

A.Dama începe cu o ridicare la fileu pentru Răsvan după care Agnusstick intervine trăgând ușor atenția spre ceea ce consideră el mai important în disputa baptiști-penticostali ceva ce ar putea aduce un avantaj tuturor nu numai părților implicate și anume clarificări ideo-teologice.

A.Dama continuă însă în direcția care i se pare ei importantă și anume valoarea experienței ca fiind mijloc și măsură a cunoașterii lui Dumnezeu. Experiență nu neaparat ca și eveniment exterior vizibil cât mai ales ca și co-incidența actelor subconștientului cu cele emoționale și finally cele exterioare. Astea evident în condițiile în care subiectul se află la locul lui adică În Ascultare.

Traducerea mea , probabil dezastruos de defectuoasă, pentru care cer iertare anticipat combatanților 🙂

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to Mini-blogpress 05/01/2011

  1. Agnusstick says:

    Pare o relatare în direct şi cu încetinitorul a unui meci de sumo (n-am găsit vreun sport potrivit, în afară de tenis dublu mixt). Ar mai fi şi înotul (a)sincron, dar mie nu-mi place să stau cu capul în jos în lichide (am stat aşa numai înainte de naştere).

  2. A.Dama says:

    Sam dragă,
    Voi merge pe experiență, în ciuda opoziției întâlnite și la MC, și la Vaișamar, pentru că e foarte bătătorită și periculoasă intersecția căilor teoretice.
    Vezi tu, acolo, în intersecție, mașinile circulă cu mare viteză și cu multă inconștiență, în ciuda profesionalismului șoferilor, iar accidentele sunt la ordinea zilei, și sunt prea puțini oameni de serviciu, care să strângă resturile rămase pe carosabil, care să spele sângele victimelor, care să acorde primul ajutor, ba chiar respirație gură la gură, care să ducă la morgă cadavrele.
    (Ai văzut ce ușor se trece în alt tip de discurs?:)
    Ei bine, revenind, când un om se întoarce la El, nu i se spune: Vrei să fii calvinist sau arminian?
    Când un om se întoarce, se bucură Cerul întreg.
    Justificarea: Dumnezeul lui Avraam, Isaac și Iacov, Dumnezeul părinților mei, Dumnezeul meu a făcut asta, asta și asta e ca o jertfă de bun miros. Nu mă interesează că unii pun tot pe seama lui Dumnezeu fapte făcute de celălalt. Noi nu separăm neghina de grâu, nici caprele de oi. Este Cineva specializat pentru asta. Însă cu Duhul care locuiește în noi, avem o direcție.
    A plusa pe cunoașterea tuturor în-scrisurilor, a plusa pe comparații între susținerile unora și ale altora (indiferent cât de luminați ar fi / ar fi fost) presupune, inevitabil, înălțarea omului.
    Măi, eu îl admir pe tipul ăsta, că gândește cum îmi convine mie!
    Și, nu știu cum, dar cumva mi se pare mie că aici începe buba, care poate duce departe, până la cangrenă și amputare.
    Dacă mie îmi place ce face Dumnezeu prin tipul ăsta, deja e altă nuanță…
    Aș putea continua, dar sunteți deștepți toți de pe-aici. 🙂

    Agnusstick

  3. A.Dama says:

    Aia nici nu mi se pare sfârșitul lumii. A avut grijă să mă „liniștească” pe viață un nene medic în fața căruia n-am vrut să apar ca luptătorii sumo, când mi-a zis că „minuni” de-alea a mai văzut și că nu e singurul.:D
    Dar mi se pare sfârșitul lumii să ai altă greutate!
    …decât cea spirituală (a se medita în paralel și la pesanteur et grâce).:)

    Nu vrei să încerci un duel/t cu flûte à bec? Există patru tonalități (de la sopran la bas), deci se poate pe alese, ca la tenis dublu.:D

    • Agnusstick says:

      Bine, fie, primesc, etc.! Dar trebuie să fie şi Sam de acord să treacă de la “Bere Ursus” la “Serata muzicală”, şi un salt de la Ilie Dobre la Iosif Sava nu e la îndemâna oricui.

      • A.Dama says:

        Atunci mai bine găsim niște coqs combattants (rețineți, vă rog, și varianta adjectivală bat din română, dar feriți-vă cu mare grijă de cea din engleză), pe care doar să-i privim. Tabăra unuia ascultă Mărgineanu, iar a celuilalt Bere Gratis.
        Eu știu în care m-aș afla… Știu și în care s-ar afla Sam. Dar nu știu în care ai fi tu, Agnus. 😛

  4. sam says:

    Nu vreau să mă bag încă pentru că nu știu dacă v-ați decis pentru sumo sau tenis sau altceva. Am fluierul pregătit 🙂

  5. Camix says:

    Agnu,
    so as to know, şi eu caut nişte piste “clarificatoare” sau “confirmatoare” pentru a da validare experienţelor (văzute), apropo de ce scriai la Răsvan nu de mult. Nu e părerea unui penticostal (nu sunt insider), ci un outsider (simpatizant, oricum) la nivelul la care el a priceput şi încearcă să trăiască.

    La vorbirea în limbi, departajarea pare ceva mai uşoară decât dincolo (la prorocii). Omul care vorbeşte în limbi se poate adresa fie Domnului (dacă e fără traducere), fie celorlalţi – necredincioşi! (probabil în ideea că ei au nevoie de astfel de manifestări, să contrazică ceilalţi), scrie (dacă e tradus). De aceea Pavel nu recomandă ca acest dar să se manifeste fără o traducere, mai ales pentru poticnirea pe care o poate produce acelor din afară care asistă. Fără o traducere, li se recomandă să tacă şi să se roage doar Domnului astfel.
    Dacă asist la vorbire în limbi netradusă, am mari reţineri cu privire la validitatea mesajului şi nu tind să acord credit (chiar dacă sunt conştientă că, la o adică, există posibilitatea ca discuţia dintre el şi El să chiar aibă loc sub ochii mei) fără să mă simt vinovată în vreun fel pentru acele reţineri: atâta vreme cât cei prezenţi sunt ignoraţi neprimind traducere, mă gândesc că şi reciproca e valabilă. Plus că nu ai cum interpreta ceva ce nu pricepi.
    Dacă la momentul de rugăciune se roagă mai mulţi în jurul meu în limbi (evident netradus, dat fiind faptul că e o rugă între un el şi El), nu pot să spun că îi arăt cu degetul (Pavel totuşi nu recomandă ca asta să aibă loc în public), depinde cât de discret se manifestă: dacă sunetul mă lasă să mă concentrez şi eu asupra propriei rugi, pot ignora. Deci în privinţa aceasta, la mine funcţionează: “manifestă-ţi libertatea, numai să nu încalci libertatea mea”. Altfel, risc să nu mă pot închina în casa Domnului, iar asta nu poate fi o calitate a organizării activităţii.

    Darul prorociei cred că e mai greu de pus sub lupă. Despre el ni se spune că este “destinat” credincioşilor prin excelenţă, probabil pentru că ei au deja “laptele” băut şi înţeleg comunicarea la alt nivel. Semnalul de alarmă este tras asupra prorocilor care nu Îl mărturisesc pe Isus întrupat. Acum, cred că în ziua de azi ne-am complicat atât de mult, încât acesta nu mai este singurul criteriu eliminatoriu, dar de aici încolo devine o adevărată căutare. Ceea ce ni se spune să facem este să nu dispreţuim prorocia, dar să cercetăm toate lucrurile şi să păstrăm ce este bun. Aici cred că intervine experienţa de care spunea Adama şi călăuzirea Duhului asupra noastră ca să distingem ceea ce este de la El şi ceea ce este de la oameni. Cred că soluţia este să Îl întrebăm direct atunci când nu ştim ce valoare are un anume semn despre care auzim sau care se petrece în faţa noastră, cu noi etc.
    Oricum, poate aş avea o întrebare pentru cei penticostali pentru ajutarea înţelegerii: dacă ceva din acea manifestare contravine în mod evident naturii lui Dumnezeu sau roadelor Duhului Sfânt (de exemplu dacă Isus nu e considerat Dumnezeu; sau dacă dă naştere la vrajbă, ură, lipsă de credinţă etc), ar mai fi normal ca evenimentul să fie considerat de la El?

    Cealaltă posibilă problemă ar fi împlinirea lor. Unele se împlinesc sub ochii tăi şi pot fi recunoscute, altele nu. Ce se întâmplă cu cele a căror împlinire nu o vezi (fie că nu ai prins-o temporal, spaţial etc), fie că ea nu a avut loc este o treabă grea. Mă gândesc că în situaţii de acest fel, ai două variante: fie Îl întrebi pe El, fie o laşi în plata Lui, uneori poate nu ne ajută să ştim.
    Cam asta am avut eu în minte şi pe inimă, poate nu e ceva neapărat nou, dar poate pentru alţii va fi.

  6. Pingback: Blogpress – secțiunea nedrept credincioasă 06/01/2011 | Blog

Leave a Reply

