Blogpress – secțiunea nedrept credincioasă 06/01/2011

Marius Cruceru ne delectează cu un text jucăuș despre Nicodim și Isus. Răstoarnă cu ocazia asta câteva mese de (ne)schimbători de opinie și interpretare consacrată în lumea noastră a afonilor teologici.

A.Dama insistă într-un comentariu la postul anterior pe ideea primatului revelației personalizate asupra soluțiilor pragmatic-reducționiste ale Soborului.

Agnusstick aruncă o mănușă lui Marius, mănușă pe care pare s-o fi frământat de mult în mâîni până să-și facă curaj. Subiectul e unul amintit și de alți spectatori la multiplexul unde rulează cu casa închisă de ceva săptămâni filmul care bate viața, Iosif Țon Neschimbătorul: teologi nu chiar mici la stat pe bloguri dar de grabă vărsători de sânge eretic. Nu dau nume că se știu ei (cu musca pe căciulă). Un scurt citat din comentariu:

Că veni vorba de tinerii teologi, eu l-aş întreba pe Marius dacă ei îi sunt şi ucenici. Şi nu mă refer doar la Fabrica de Bărbaţi. Mai exact, sunt curios dacă îi îndrumă şi la capitolul pastoraţie şi trăire creştină, sau doar îi pregăteşte ca teologi din batalionul de geniu.

Mai devreme sau mai degrabă mai târziu după ce va îndrăzni și Nicodim din Arizona să vină mai des ziua pe la Marius va fi nevoie de o clarificare-două din partea celui din urmă. O aștept cu drag și interes. La urma urmei lupii tineri își ascut dinții dar mai se și luptă. Cu duhuri nu dihonii.

Dănuț Mănăstireanu ne oferă o listă excelentă de reguli de igienă relațională. Nu era rău dacă venea cu ea la începutul filmului de care spuneam mai sus dar e bine și acum, la pauză 🙂 Sau nu e pauză încă?

Am ales 3 dintre ele care mi-au plăcut mai mult:

  • Favorizeaza accesul la simtamant permitand impartasirea lucurilor traite.
  • Renunta la cautarea aprobarii si asuma-ti riscul diferentierii.
  • Renunta la nevoia de a avea aprobarea celuilalt pentru a-ti putea da voie sa-ti confirmi pozitia. Asuma-ti riscul de a te afirma.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Blogpress – secțiunea nedrept credincioasă 06/01/2011

  1. A.Dama says:

    Ba să intervină Soborul, dar să cerceteze fiecare caz în parte și să aplice soluții individuale, după cum călăuzește Duhul!
    Apropo de călăuzire, Pavel fusese rugat să rămână într-un loc, dar el a spus că trebuie să plece, fiindcă Domnul îl vrea în altă parte. Vreau și eu să-i văd pe ăia din Sobor care refuză să stea într-o funcție, fiindcă Domnul îi vrea în altă parte!
    Da, eu cred că Duhul te călăuzește pas cu pas și îți dă indicații concrete. Și mai știu că poți greși, iar asta nu înseamnă că ești lepădat, vărsat din gura Lui, cum cred în general sfinții pe pereți din biserici.
    Pe scurt, nu mă ridic împotriva ordinii, a ierarhiilor… însă aș vrea să-i văd în frunte pe cei care merg călăuziți de Duhul.
    Când liderii pretind asta, dar lucrurile nu stau așa, există victime, negreșit. Dar și victimele alea, dacă sunt sincere înaintea Lui, dacă urmăresc o călăuzire personală, vor avea un moment în care vor ajunge la cunoștința faptului că nu-s pe făgașul potrivit. Vor avea tăria să se-ntoarcă din drum…
    Nu se poate face teologie pe asta.
    C’est la vie… c’est la guerre.

    • sam says:

      “Vreau și eu să-i văd pe ăia din Sobor care refuză să stea într-o funcție, fiindcă Domnul îi vrea în altă parte!”

      Eu aș vrea să văd un Sobornean fo 14 ani în pustie (nu pe pustii :)) să deprindă arta tăcerii măcar

    • sam says:

      Apropo de lideri și bobor: sunt alegeri și alegeri, sau decizii și alegeri.
      Eu dacă nu am de unde să aleg decid să nu mai aleg. Soluțiile individuale de care spui că ar trebui să se ocupe soborul aparțin de fapt indivizilor. Care indivizi sunt liberi să decidă sau să aleagă.
      Cum la evanghelici însă investirea este mai mult auto- în cele mai multe situații liderilor nu simt nevoia de suport ci să fie doar suportați. Varianta cu 99 de teze e expirată: sunt prea multe uși de acoperit cu postere.

  2. A.Dama says:

    Când am văzut „Sobornean”, câteva fracțiuni de secundă m-am întrebat dacă-i vreun nume de extraterestru.
    Acum nu mai am nicio îndoială. 🙂

Leave a Reply

