DumnezEu în oglindă

Eu și Dumnezeu.

Noi doi avem o relație specială. M-am născut normal, sănătos și în prima parte a copilăriei am discutat cu El cum discută două persoane mergând pe cărare spre fântână:

-Ce mai faci? Cum mai merge lumea?

-Bine, mulțumesc. Eh, așa spun Eu dar mă trezesc în fiecare dimineață și-Mi spun: azi o să fie mai bine decât ieri. Vezi tu, speranța moare ultima.

Pe undeva după prima cotitură a copilăriei mele am avut o răceală banală care nu știu cum a reușit să se transforme într-una cronică. Pe nesimțite, în câțiva ani am devenit autist. Nu știu dacă are legătură cu răceala dar unele coincidențe nu sunt chiar simple coincidențe. Evident discuțiile mele cu Dumnezeu au devenit tot mai rare. Din partea mea putea auzi doar mormăituri, plescăieli, sunete bizare. Nu știu dacă le înțelegea, dacă mi-a învățat limba, eu începusem s-o uit pe-a Lui.

Nu știu cum am ajuns aici în relația asta, nu știu dacă din vina mea sau a Lui, nu-mi cereți să vă spun exact ce cred. Sunt autist ați uitat?

A, mi-am adus aminte ceva. Ultima dată când am avut o conversație normală mi-a spus că e mult de când a închis Edenul și nu mai știe cum arăta.

Eu i-am zis că trebuie să fie ceva care seamănă cu

Mi-a răspuns cu un oftat: da, poate, așa ceva cred că aveam în minte, dar e mult de atunci și nici Eu nu mai sunt tânăr.

Cred că atunci s-a întâmplat

Mda

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

20 Responses to DumnezEu în oglindă

  1. Camix says:

    Înseamnă că you must be quemat, poate aşa ai intrat în relaţia asta. 🙂
    Păi, dacă eşti autist devenit, nu se pune, nu te credem! Ştii cum e cu afecţiunile căpătate. Chiar de alea se poate des-căpăta omul (sau El pe om) mai uşor.

    Ah, să ştii am avut aceeaşi imagine.. Eu dincolo sper să dansez aşa! Până atunci fac antrenament acasă. 🙂

  2. A.Dama says:

    Eu am vazut-o pe Camix in actiune, deci sa o credeti pe cuvant! 😛
    Cat despre autism, eu zic ca mai e o vreme in care nisipul clepsidrei (cel putin) sa se scurga in partea de jos, iar apoi se va intoarce clepsidra si va fi iar belsug de povesti cu El pe drumul spre fantana!…

  3. eLioR. says:

    mda. stau si ma intreb cum e posibil asa ceva? hai ca la tine se mai intelege ca erai doar un copil, dar la cei mari nu pot sa inteleg. apoi nu pot sa inteleg starea asta de amorteala in care nu-ti pasa ca poate maine mori… nemantuit. ori nu crezi asta? macar de-ai fi singur, dar cred c-ai si o familie. sa zicem ca inteleg ca nu-ti pasa de tine, dar nici de familie nu-ti pasa? ti-e tot una cum le va fi… o vesnicie? (presupun ca si familia ta e la fel, ma refer la sotie si copii, ca altfel ma gandesc ca te-ar fi scos din starea asta.)
    tu cu el nu cred c-ai o relatie, chiar daca poate tu crezi asta.
    e trist sa vad astfel de oameni.

    • Camix says:

      R.,
      dar se vede treaba că n-ai înţeles spiritul în care au fost scrise rândurile… Unu la mână, tonul ăsta (ca şi cum l-ai cunoaşte şi i-ai fi fost alături ani de zile) doar cei foarte apropiaţi şi-l pot permite. Altfel, cu ce drept vii să dărâmi ceea ce nu ai construit şi să îndepărtezi ceea ce poate deveni mai strâns fără ajutorul tău?

      Doi la mână, cred că îţi dai seama că, reducând procentul la zero (doar pentru că asta ţi se pare ţie că ai priceput din tot), poţi obţine exact efectul invers: de a demotiva complet pentru altceva mai mult.

      Ce bine că nu stau în mâinile tale cheile Împărăţiei…

    • sam says:

      Probabil vorbesc în limbi și nu ți-a ieșit traducerea.
      Eu sunt bine sănătos, familia mea la fel.
      Poate din unghiul tău așa se vede că n-aș avea relație cu Dumnezeu. Am o bănuială că El ar avea o relație cu mine așa că nu-mi fac griji.
      Mai povestesc și eu câte una, alta că subiectul Țon s-a cam epuizat.

  4. A.Dama says:

    eLioR.,
    ???
    Asta e în loc de uimire triplu-întrebătoare…
    Oare despre noi știm sigur?
    Cum putem ști exact despre alții?…
    Oare știm ceea ce știm spre zidire sau spre dărâmare?

  5. A.Dama says:

    Sam, interfata asta mi se pare de-a dreptul dusmanoasa. 🙂

    • sam says:

      Înseamnă că am nimerit-o. 🙂
      O mai las așa până-mi trece
      Apropo de traducere: cine citește să înțeleagă.
      Și interfața spune ceva despre una despre alta darmite un text în limba română.

  6. A.Dama says:

    Poti sa ma anunti in privat cand iti schimbi interfata?
    Vreau sa revin la tine cand redevii prietenos.
    😀

    • sam says:

      Am uitat să mulțumesc pentru intervenții, ție și lui Camix.
      Sunt bucuros de orice vizită dar mai ales a lui Elior 🙂
      Chestia cu interfața e o joacă n-o băga în seamă. S-ar putea s-o schimb de 10 ori azi. Lista blogurilor care mai spun câte ceva e așa de scurtă că trebuie să mai schimb și eu câte ceva la mine ca să am senzația că se mișcă ceva

  7. Camix says:

    Some,
    zi-ne ce putem face să ameliorăm, să risipim şi să adunăm iar.

    • sam says:

      Destul de vag subiectul, nu știu de unde să-l apuc.
      Ce fac eu e doar o joacă în care încerc să-mi pun gândurile în ordine cu public. Îmi place când mai întâlnesc și la alții joaca asta. Altfel, teorii sunt multe și toate-s adevărate dar nu mă pasionează mai mult decât frânturile de (auto)biografii

  8. A.Dama says:

    Bine-ai revenit acasă! 🙂 E tot frumos la tine? E alb? Ne primești cu colindul? Cu dansul?

    • sam says:

      Sunt mai mereu acasă când nu sunt…dus 🙂
      Colind la ora asta? Dansul, masa și felicitările, da.
      Nu țin deschis mult că e criză, cumpărători ioc. Mai mult window-shopping this season.

      Aștept provincia 🙂

  9. Agnusstick says:

    Primesti si cu deratizarea? Ofer rating zero.

Leave a Reply

